تعداد بازدید: ۵۰۹
بروز برخی اختلالات در عملیات انتقال وجه کارتی بدون حضور کارت، با وجود بازگشت وجوه به حساب اصلی، کاربران را با سرگردانی‌های زیادی به ویژه در ایام کرونایی و ضرورت استفاده مطلوب از این خدمات مواجه ساخته است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲

پیگیری سرمد نیوز از اختلالات شبکه‌های پرداخت در چند روز اخیر

به گزارش سرمدنیوز، همزمان با شیوع کرونا و استفاده بیشتر از ابزارها و شیوه‌های الکترونیکی بانکداری و افزایش تراکم و بار ترافیکی در این زمینه، چند روزی است مشکلاتی در حوزه برخی از این خدمات برای کاربران در این زمینه ایجاد شده است.

امکان افزایش جابجایی‌های بانکی از طریق ابزارهای الکترونیکی، یکی از راههایی محسوب می‌شود که از سوی بانک‌ها به منظور کاهش ترددهای بین شهری و قطع زنجیره کرونا اعلام شد.


اقدامی که پیش از این به دلیل ارتقاء مسائل امنیتی و پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌ها در این حوزه ممکن نبود.
اما تراکنش‌های ناموفق و اختلال در این زمینه، در چند روز گذشته باعث سرگردانی و از بین رفتن زمان و همچنین مشکل در انجام امور بانکی مشترکان شده است.


بر اساس این گزارش، احمدی یکی از کاربران اپلیکیشن‌هایی که این خدمت را ارائه می‌دهند در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: افزایش سقف جابجایی از طریق اپلیکیشن‌ها اقدامی مطلوب، به ویژه در ایام کرونایی محسوب می‌شود، اما اختلالات چند روز اخیر به راستی ما را دچار مشکل کرده است.


به گفته وی، اعلام تراکنش ناموفق پس از اطلاع رسانی اولیه موفق بودن عملیات بانکی، هر چند با بازگشت وجه به حساب مشتریان بانکی همراه بوده، اما انجام امور روزمره و ...را برای این گروه با مشکل مواجه ساخته است.

"سرعت پایین اینترنت"، "اختلال شتاب در برخی زیرساخت‌ها" از جمله عواملی بود که در مرحله نخست به ذهن هر کسی بعنوان دلایل احتمالی این مشکل، خطور می‌کند.


پیگیری خبرنگار سرمد نیوز در این باره با چند پی.اس.پی در این زمینه متاسفانه به نتیجه‌ای نرسید.

اما رییس روابط عمومی شرکت شاپرک در باره این مشکل با تاکید بر اینکه این اختلالات مورد ادعا هیچ ارتباطی با «شاپرک» ندارد گفت: بر اساس معماری فعلی شبکه بانکداری و پرداخت الکترونیکی در ایران، انتقال وجه کارتی بدون حضور کارت فعلا از سوئیچ شاپرک عبور نمی‌کند بنابراین اختلالات مورد ادعا به فرض درستی آن، از نظر فنی و غیر فنی ارتباطی با شاپرک ندارد.


به گفته صاحب‌فصول، در صورت بروز مغایرت یا اختلال در انتقال وجه کارتی بدون حضور کارت از نظر فنی می‌تواند معلول اشکال در سوئیج بانک مبداء یا مقصد یا اپلیکیشنی باشد که عملیات با آن انجام گرفته است.

با توجه به در دسترس نبودن مسئولان شرکتهای ارائه دهنده این خدمات، پاسخ مناسبی در این زمینه برای کاربران مشخص نشد.


امیدواریم مسئولان ذیربط از طریق این رسانه اطلاع رسانی به موقع و جامعی برای کاربران داشته باشند تا از سرگردانی بیشتر آنها جلوگیری کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار